Anasayfa / Girişimcilik / Google oyun dünyasını İstanbul’da buluşturdu!

Google oyun dünyasını İstanbul’da buluşturdu!

Türkiye oyun ekosistemi konusunda en kıymetli ülkelerden birisi haline geliyor. Son yıllarda ülkemizde faaliyet gösteren birçok oyun şirketi, yurt dışındaki çeşitli şirketler tarafından satın alınıyor / ortak olunuyor. Bu kapsamda Google, Türkiye’de bir birincisi gerçekleştirerek oyun dünyasının kıymetli isimlerinden Deconstructor of Fun birlikteliğiyle kıymetli bir aktifliğe imza attı.

Ortalarında Deconstructor of Fun Kurucusu Michail Katkoff, Google Türkiye Oyun, Uygulama & Teşebbüsler Kesim Başkanı Sencer Kutluğ, Eric Seufert, Javier Barnes, Matej Loncaric ve Nimrod Levy üzere bölümün önde gelen isimlerinin de konuşmacı olduğu İstanbul Taşınabilir Oyun Aktifliği, farklı hususlara mesken sahipliği yapan oturumlarla taşınabilir oyun ekosistemini mercek altına aldı. Bizde aktifliği yerinde takip ettik.

Taşınabilir oyunlar, oyun gelirlerinin yüzde 52’sini oluşturuyor

8 oturum ve 17 konuşmacıyla gerçekleşen aktifliğin açılış oturumunun konuşmacısı olan Deconstructor of Fun Kurucusu Michail Katkoff, kelamlarına İstanbul’un potansiyeline değinerek başladı. İstanbul’un oyun ekosistemindeki konumunu her geçen gün daha da artırdığına değinen Katkoff, taşınabilir oyun dünyasındaki gelişmeler üzerine şu açıklamalarda bulundu;

“Mobil oyunlar toplam oyun gelirlerinin yüzde 52’sini oluşturuyor. Bununla da kalmıyor, taşınabilir oyun ekosistemi büyümeye, gelişmeye ve olgunlaşmaya da devam ediyor. 2021 yılının taşınabilir oyun dünyasına baktığımızda indirilme sayılarında en büyük hisse yüzde 80 ile casual oyunlarda. İkinci sıradaysa yüzde 13 ile mid-core oyunlar yer alıyor.

Doruğa ulaşmak kelam konusu olduğunda son yıllarda buradaki trendin de değiştiğini söylemek mümkün. Artık birinci 100’deki oyunlar toplam gelirin daha büyük hissesini alıyorlar. 2022’de taşınabilir oyun gelirlerinin yüzde 65’i birinci 100 oyuna gitmiş durumda. Ayrıyeten bir oyunun birinci 100’e ulaşabilmesi için ortalama müddet de 2021 yılında 9 ayken, 2022 yılında 6 aya indi.

2021 yılında 22 yeni oyun birinci 100’e girmeyi başarırken, 2022 yılında bu sayı 30’a çıktı. Doruğa ulaşmak noktasında da dört kıymetli faktör dikkat çekiyor: Pazarlama gücü, eser harikalığı, tıp uzmanlığı ve çeşitlendirilmiş bir portföye sahip olmak. Önümüzdeki devirde de taşınabilir oyun dünyası büyüme suratını artırarak devam edecek üzere görünüyor.”

“İstanbul, oyun merkezi haline geliyor”

Bilhassa pandemiyle birlikte geçen son iki yılın oyun dünyasına yönelik algıları değiştirdiğini söyleyerek konuşmasına başlayan Google Türkiye Oyun, Uygulama & Teşebbüsler Bölüm Başkanı  Sencer Kutluğ, değişen ekosistem ve bu durumun oyun kesimine yansımaları üzerine şunları söyledi;

“Pandeminin de tesiriyle toplumsallaşma tarafının daha fazla ön plana çıktığı taşınabilir oyun dünyasında çok oyunculu oyun aramaları yüzde 300 arttı. Ayrıyeten pandemi periyodunda insanların yüzde 65’i daha fazla oyun oynamaya başladıklarını söyledi. 2021 yılında oyun dünyasının elde ettiği 180 bin dolarlık gelirin yüzde 52’si de taşınabilir oyunlardan geliyor.

Türkiye’nin de taşınabilir dünyasındaki hissesi da her geçen gün artmaya devam ediyor. Son 2 yılda Türkiye’de 200 oyun şirketi kuruldu, bu durum da Türkiye’deki faal oyun şirketlerinin sayısını 500’e çıkartmış oluyor. 2020’de de 16 yatırım mutabakatı yapılırken 2021’de bu sayı 56’ya yükseldi, bu yıl da bu sayının üzerine çıkacağı öngörülüyor. Buradan da anlaşılacağı üzere İstanbul da Tel Aviv ve Helsinki üzere bir oyun merkezi haline geliyor.”

Google Türkiye Büyüyen Oyun Ekosisteme Katkı Sağlamaya Devam Ediyor

Sencer Kutluğ, son periyotta yükselen taşınabilir oyun trendlerine de değinerek trendlerle ayak uydurmak isteyen oyun şirketlerinin çoklu teknolojilere yatırım yapması, modellemeye değer vermesi ve yeniliklere adapte olabilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Taşınabilir oyun dünyasının geleceğine yönelik hem oyuncuların hem de dalın beklentilerine değinen Sencer, konuşmasının son kısmında Google’ın oyun ekosistemine olan katkılarına yer verdi. Oyun geliştirici şirketlerin büyümesini hızlandırmaya yardımcı olan Gaming Growth Lab ile 35 oyun teşebbüsüne dayanak verdiğini açıklayan Sencer, teşebbüslerin büyümesini destekleyerek ekosistemi beslemeye devam etmek için Google’ın desteklediği kuluçka programlarına ve kesimdeki yetenek açığını kapatmak için düzenlediği yetenek eğitim kamplarına da değindi.


İlginizi Çekebilir

Artık Nintendo Switch düşünsün: iPhone’lar oyun konsoluna mı dönüşüyor?

2007’den bu yana hayatımızda olan iPhone serileri, teknik özellikleri ele alındığında daima üst sıralarda yer aldı. Taşınabilir dalın en güçlü ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: