Anasayfa / Girişimcilik / Covid-19 bir oyun geliştirme sürecini daha baltaladı

Covid-19 bir oyun geliştirme sürecini daha baltaladı

Final Fantasy (FF) serisi uzun müddettir geliştiriliyor ve her oyun ile birlikte yenilikler ekleniyor. Daha evvel sıra tabanlı rol yapma oyunlarıydı. FF 15 ile birlikte sıra tabanlı dövüş sistemi yerini gerçek vakitli dövüşe bıraktı. FF 7 Remake ile birlikte yarı sıra tabanlı bir dövüş sistemi denendi ve birçok oyuncu bu sistemi beğendi. Final Fantasy oyunlarının geliştirme süreçleri bazen sekteye uğrayabiliyor yeniden de her geliştirici grup üzere Square Enix de durumu yönetim ediyor.

Final Fantasy 16 geliştirme süreci Bahar 2022’ye kadar uzadı

Final Fantasy 16 için şimdi resmi bir çıkış tarihi duyurulmadı. Hayranlar daha evvel oyunun 16 Haziran 2022‘de çıkacağını tez ediyordu. Ama Final Fantasy 16’nın imalcisi Naoki Yoshida, Twitter’da FF 16’nın geliştirme sürecinin uzayacağını belirtti. Erteleme haberine bakacak olursak oyunun resmi çıkış tarihinin 2022 yılının sonuna ya da 2023‘ün Bahar periyoduna sarkacağı belirtiliyor.

Final Fantasy XVI resmi hesabının Twitter’da paylaştığı görselde Yoshida’nın açıklaması yer alıyor. Yapılan açıklama şu halde:

Herkese selamlar. Son konuştuğumuzda 2021‘de Final Fantasy 16 hakkında daha fazla bilgiye sahip olacağıma kelam vermiştim. Lakin devam eden COVID-19 salgınından kaynaklanan komplikasyonlar gerçekleştiği için bu kelamı tutamayacağımı üzülerek bildiririm. Ayrıyeten oyunun geliştirme süreci yarım yıl uzamış oldu. PlayStation 5 için geliştirilen Final Fantasy serisine en son eklenen Final Fantasy 16, dünyanın dört bir yanından yetenekli yaratıcılardan oluşan epeyce büyük bir takım topladı. Fakat Covid-19‘un tesirlerini dengelemek emeliyle, işçinin meskenden çalışmasına müsaade vererek bu iş gücünü merkezden uzaklaştırmak zorunda kaldık. Bu, ne yazık ki Tokyo ofisiyle bağlantısı engelledi ve bu da, dış kaynak ortaklarımızın eşya teslimatlarında gecikmelere (veya çok durumlarda iptallere) yol açtı

Final Fantasy hayranlarının en son duymak isteyeceği şeylerden birisi oyunun geliştirme sürecinin ertelenmesidir. Yeniden de Yoshida, 2021 yılında oyunla ilgili birçok kasvetin geride bırakıldığını ve daha kolay bir geliştirme sürecinin kendilerini beklediğini belirtti.


İlginizi Çekebilir

Tüm dünyayı kasıp kavuran Ready or Not için hoş haberler var!

VOID Interactive’in hem üretimci hem de yayıncı kolduğunda oturduğu Ready or Not, son yılların en âlâ çıkış yapan rekabetçi ve taksiksel FPS ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.